Plissering och tyngdlyftning

Vad gör man när det är OS? jo man kan givetvis inte missa detta, men lyckligtvis är det perfekt att sitta och sy till.

Jag har börjat på själva klänningen, den görs efter ett mönster som fanns i "den stora boken på Nortull" enligt Christel.
Klänningen är från 1775-8, och här har ni en bild på den, dock skall jag inte göra en så utsmyckad klänning, jag satsar på en tjänsteflicka och eventuellt drar jag upp överklänningen i en polanaise.


I går var det tyngdlyftning (en rätt tråkig sport i och för sig) men den är perfekt att ägna sig åt lite plissering under.
Jag började göra kjolen i ett härligt matt blandning mellan smultron och gammelrosa, dock ganska tunnt (och billigt eftersom det är köpt på IKEA)



Det blev väldigt mycket nålar, tänk dessa som syns på bilden gånger 5.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0