Första projektet

Sista helgen i januari var jag, Petra och Josse inne på kulturnatten och tittade på dansgruppen Trotto som framförde 1700-tals danser i dito kläder, det slutade med att jag och Petra lovade varandra att vi skulle sy en 1700-talsklänning var.
Kläderna de hade på sig hör hemma någon stans i mitten av 1700-talet med paniner på var sida om höfterna. Jag tror dock inte att jag ska satsa på just den sortens 1700-talsklänning utan mer gå på något tidigare, främst för att denna klädstilen kräver peruk (eller hår som går att göra en uppsättning med villket är uteslutet vad gäller mig) och jag inte känner för att köpa någon som bara ser syntetisk ut, och att köpa en riktig är ju ockerdyrt, (den snåla smålänningen i mig gör sig uppmärksammad). Istället för peruk kan jag nu sy en hätta att trycka ner på huvudet.
Men inte att förhasta sig, för att få rätt siluett så krävs det att man börjar med underkläderna först hur frestande det än är att börja med det roliga.

Dansgruppen Trotto
Dansgruppen Trotto


Kommentarer
Postat av: Larelle

Kul att se att du kommit igång och blogga. Då kan även jag vara med på avstånd och följa vad som händer där ute på landet. Fast jag kommer att vara kritisk till dina bilder... Hehe

2008-02-24 @ 16:22:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0