Jippiiiii!!!!

I går kväll blev jag klar med att sy ihop fodret och yttertyget och dessutom bena upp hela korsetten. Det tog en jävla tid, men resultatet blev jättebra, det blev betydligt mer stadga än vad jag hade trott, villket inte symaskinen gillade direkt. Jag körde säkert sönder bortåt 5 symaskinsnålar i går. Buntbanden var dock mycket segare än vad jag kunde tänka mig och givetvis var alla min egna verktyg helt värdelösa att kapa dessa med, så var gör man då, jo man frågar morfar förståss. Jag fick låna två gigantiska glassaxar, sådana som man använder i hyttan på glasbruken, (Jag ska lägga upp en bild på dessa senare) och dessa var fenomenalt bra, istället för att knipsa genom tjock jäkla plast kändes det som att klippa en tunn pappskiva. Måste rekomendera dessa för alla som täker göra en korsett med buntband i, jag behövde inte ta i det minsta.

Kommentarer
Postat av: Frida

Härligt med morfarar

2008-03-10 @ 21:14:42
URL: http://fridaandersdotter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0