En söt liten hätta

Min 1700-tals outfit är komplett. Jag har just sytt klart den lilla hättan, i ett vitt bomullstyg. Jag är inte säker på att modellen verkligen stämmer med klänningen, men den är relativt trovärdig i alla fall. Lagom till det att jag skulle påbörja den så passade jag givetvis på att köra sönder samtliga symaskinsnålar jag hade hemma och således är hela hättan sydd för hand.


Jag har även sytt en sjal att täcka urringningen med, men den får ni inte se, den är nämligen inget märkvärdigt- bara en trekant av samma vita bomullstyg.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, vad söt! :) Måste få se hur den ser ut i verkligheten, kram

2009-01-07 @ 17:31:45
URL: http://kirvin.blogg.se/
Postat av: sj

Vad gullig den är. Ser fram emot att få se den. Du kunde lånat nålar av mej.

2009-01-08 @ 23:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0