Korsetten

Jag har påbörjat korsetten. När jag surfade runt och kollade lite vad man skulle kunna bena upp korsetten med så var det flera som rekomenderade buntband. Eftersom detta är första försöket och därför något av en budget-outfit så tyckte jag att det lät bra, riktiga stålfjädrar får jag satsa på till nästa gång. De som hade provat buntband hade dessutom endast testat de till en rak korsett, villket den jag försöker göra är.
För att få lite mer stadga har jag satsat på möbeltyg. Det valda tyget är beiget mönstrat med rutor.


Korsettyget och buntband
Korsettyg

Kommentarer
Postat av: Petra

Tycker det tyget ser helt okej ut :) Menar, man behöver ju inte satsa främst på utseendet när det är underkläder. Fan, jag vill också sy korsett! Vi ska så gå igenom det där ordentligt när jag kommer till dig nästa helg :D Tack för samtalet häromkvällen förresten, mycket trevligt! Kram kram!

2008-02-27 @ 10:47:09
URL: http://petrulus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0