Första delprojektet- uppdrag slutfört!

Korsetten är klar! Tro det eller ej men korsetten är faktiskt klar nu. Dessvärre blir det ingen ny bild för det är stört omöjligt att få på den för egen maskin, men den skiljer sig inte nämnvärt från föregående inlägg, förutom nålarna förståss.

Jag har också kommit på att jag inte har berättat villket mönster jag har använt mig av. Korsetten är sydd efter ett mönster från Buttericks, B4254, som jag inköpte på tradera för en billig penning.

Korsettmönster

Bilden längst upp till vänster om det nu skulle råda några tvivel.

Kommentarer
Postat av: Nina

Hallo! Är kompis med Josse, halkade in på denna sidan pga det=) Iaf, jag kommer följa ditt projekt för jag är själv mycket intresserad av 1700-talet!=)

//Nina

2008-04-06 @ 13:53:57
URL: http://ninsans.blogg.se/
Postat av: Larelle

Härligt att den äntligen är klar! Hur lång tid tog det totalt att sätta samman den? Kan vara kul att veta tills dess att man själv ska ge sig på det. xD

2008-04-10 @ 09:26:34
URL: http://larelle.blogg.se
Postat av: Febe

Svårt att säga, men själva benandet tar en heldag i anspråk.

2008-04-12 @ 18:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0