Randig som en polkagris

Idag har det hänt lite på klänningfronten.
Framstycket är förstärkt med vlisselin för att få lite stadga och sedan är det ditsytt en fuskrad med hyskor och hakar på band eftersom jag är alldeles för lat (i alla fall i det här stadiet) för att sy dit dem en och en.



Efter att ha sytt ihop livet var jag tvungen att sprätta upp sidsömmarna och lägga ut dem 3mm på varje sida, för det blev lite i tajtaste laget. Därefter sydde jag på kjolen (ett litet problem efter som den gick ihop i mitten så jag fick göra några extra veck där bak) och givetvis så hade nålningen halkat lite och gör att jag är tvungen att sprätta på ett par ställen och göra om eländet.

Det ser lite rörigt ut med vecken men det beror på att kjolen ligger för mycket på golvet så det inte blir något riktigt fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0