Vinrött ylletyg

Den senaste veckan har varit vidrig. Förkylning, inventering och idioterna som gräver fjärrvärme grävde av telefonledningen, resulterade i att inte mycket blev gjort. Denna helgen har jag dock kommit igång ordentligt. Klänningen blir i ett tunnt ylletyg i vinrött.

Denna klänning är lite mer komplicerad än de jag brukar sy, detta är mitt första försök på en klänning som är fodrad.



Kjolen plisserades och syddes på livet (är fortfarande bara klart till 75%) Det hela blev så tjockt att det var lögn i helvete att få in hela tygbunten i symaskinen så jag var tvungen att sy för hand, det var ju trots allt 4 lager ylle och 2 lager linne. Det blir inte de prydligaste stygnen som skådats, men lyckligtvis så är yllet så pass tjockt i alla fall att det inte märkt.

Kommentarer
Postat av: Petra

Coolt, du lär ju inte frysa iaf :D

2008-10-06 @ 08:12:57
Postat av: Febe

I alla fall inte i midjan där alla lagrena ligger, annars är det bara ett enkelt ylletyg.

2008-10-08 @ 08:49:48
URL: http://dryaden.blogg.se/
Postat av: Frida

du är så piffig, ösnkar jag med hade de tålamodet

2008-10-08 @ 22:55:21
URL: http://fridaandersdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0