Empire-klännning

Jag har börjat att sy på min empire-klänning. För att först testa hur mönstret funkar har jag köpt ett billigt blommigt tyg från IKEA

Det fungerar rätt ok för perioden, på något sätt är det nämligen stört omöjligt att hitta ett småprickigt tyg villket jag egentligen var ute efter.

Mönstret är ett av de jag köpte från Handelsgillet, från Reconstructing History



Tyvärr är sybeskivningen mer eller mindre omöjlig att begripa sig på trots att jag och Christel gjorde ett gemensamt försök. Jag har alltså klippt ut alla delarna, och därifrån improviserar jag.


Kommentarer
Postat av: Christel

Improvisera på bara ;) Hoppas det blir bra!

Hos mig går syendet väldigt långsamt... har fullt upp med teater och dans och sång och jobb och katt och städ och....

2009-10-14 @ 23:21:21
URL: http://kirvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0